Trojské gymnázium hostilo inovativní
akci o využití asistivních technologií
ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem
Digitální technologie a umělá inteligence otevírají nové možnosti ve vzdělávání
Digitální technologie a umělá inteligence otevírají nové možnosti ve vzdělávání
Na Trojském gymnáziu proběhla významná akce zaměřená na využití asistivních technologií ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem.
Akce se konala dne 22. listopadu 2023 v prostorách Trojského gymnázia a byla součástí projektu NPO3.1 DIGI v NPI ČR.
V úvodu této akce přednesl ředitel gymnázia Radim Jendřejas inspirativní slovo. Poukázal na letitou zkušenost školy v práci s žáky-cizinci a zdůraznil význam digitalizace v rámci Národního plánu obnovy ČR. Zmínil také nedávnou integraci ukrajinských žáků, která posloužila jako podnět k zavedení nástrojů asistivních technologií do výuky žáků s odlišným mateřským jazykem.
Následně převzal slovo Igor Michajlov, manager pro práci s těmito žáky a digitální technologie na gymnáziu. Představil řadu inovativních přístupů a nástrojů, které mají potenciál výrazně obohatit a zpřístupnit vzdělávací proces pro všechny žáky.
Prostřednictvím umělé inteligence představil prezentaci, která detailně vysvětlila pohled Trojského gymnázia na asistivní technologie a popsala konkrétní nástroje asistivních technologií využívané ve výuce. Tato prezentace zdůraznila význam asistivních technologií pro podporu inkluzivního vzdělávání a nabídla praktické příklady jejich aplikace. Při tvorbě byly kromě AI využity právě prezentované nástroje asistivních technologií. Inovace ukazují, jak mohou moderní technologie transformovat tradiční výukové metody a nabídnout žákům s odlišným mateřským jazykem efektivnější a přístupnější vzdělání.
Následoval praktický workshop, kde učitelé Trojského gymnázia Elena Michajlova a Josef Mrštík ukázkově předvedli nástroje asistivních technologií, které ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem používají, zejména využití nástroje Asistivní čtečka, Pokrok ve čtení a dalších nástroje služby „Řeč“.
Reakce účastníků DIGIakce byly vesměs pozitivní, což odráží rostoucí zájem a potřebu integrace digitálních a asistivních technologií do vzdělávacího procesu. Toto považujeme za významný krok k lepšímu pochopení a využití ve vzdělávání. Snažili jsme se ukázat cestu, která prostřednictvím uvedených technologií otevírá nové možnosti pro všechny žáky.
Neformální setkání pedagogických pracovníků
Asistivní technologie
ve výuce žáků
s odlišným mateřským jazykem
Datum a místo konání:
22. 11. 2023, 14.30 - 16.30
Trojská 211/110, 171 00 Praha 7 - Troja
Tato DIGIakce je společnou aktivitou projektu NPO3.1 DIGI v NPI ČR.
Program akce:
- Teoretická část:
- Úvod do asistivních technologií: Jak asistivní technologie mohou pomáhat žákům s odlišným mateřským jazykem.
- Workshop:
- Demonstrace nástrojů asistivních technologií ve výuce češtiny jako druhého jazyka
- Asistivní čtečka
- Pokrok ve čtení
- Další nástroje služby 'Řeč'
- AI
- Demonstrace nástrojů asistivních technologií ve výuce češtiny jako druhého jazyka
Kliknutím na tlačítko budete přesměrování na Google-formulář
Zpětná vazba - hodnocení DIGIakce: